بالشتک زنجیر تایم لیفان ایکس 60
قطعه بالشتک زنجیر تایم لیفان ایکس 60 از محصولات تولیدی لیفان (Lifan) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی هادی پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد.
بالشتک زنجیر تایم لیفان ایکس 60
اویل پمپ لیفان X60
قطعه اویل پمپ لیفان X60 از محصولاتی تولیدی لیفان (LIFAN) می باشد
قطعه اویل پمپ لیفان X60 از محصولاتی تولیدی لیفان (LIFAN) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد شما می توانید با خرید آنلاین این کالا ضمن اطمینان از اصالت گارانتی شده کالا توسط نوین پلرت از یک خرید سریع و با قیمت مناسب بهره مند گردید.
روغن داخل کارتر توسط یک پمپ به قطعات موتور ارسال می شود و آن ها را تحت فشار، روغن کاری می نماید. به این پمپ روغن که توسط میل بادامک یا
میل لنگ به حرکت در می آید، اویل پمپ نیز می گویند.
معمولاً پمپ روغن به دو صورت در خودرو ها طراحی و نصب می شود که عبارت اند از : اویل پمپ دنده ای : اویل پمپ دنده ای دارای دو عدد چرخ دنده است، که در کنار یک دیگر روی دو محور موازی قرار می گیرند.
آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو
یکی از آن ها محرک است و حرکت خود را از محور پمپ متصل به میل بادامک یا میل لنگ اخذ می کند. چرخ دنده ی محرک، دنده ی هرز گردی را که متحرک می نامند، به گردش در می آورد. با چرخش آن ها در قسمتی از پمپ فضای بین دنده ها زیاد و فشار کم می شود. بنابراین مجرای مکشی روغن از کارتر، در آن ناحیه قرار می گیرد و در طرف مقابل فضای بین دنده ها کاهش می یابد و روغن بین آن ها تحت فشار زیاد قرار می گیرد.
با طراحی مجرای خروجی در این قسمت، روغن تحت فشار به مدارات روغن کاری ارسال می گردد. اویل پمپ روتوری : اویل پمپ روتوری نوع پیشرفته تری نسبت به دنده ای است و بادبی بیشتری کار می کند. در این نوع پمپ یک روتور که محرک است، به محور پمپ متصل می شود و به آن روتور داخلی می گویند. روتور خارجی که متحرک است، نسبت به روتور داخلی می چرخد.
آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو
چرخش آن دو موجب کم و زیاد شدن فضای بین روتور ها می شود. در قسمت فضای زیاد ( مکش ) ، لوله ی ورودی و در قسمت فضای کم ( تراکم ) ، لوله ی خروجی را قرار می دهند. نکته ی قابل ذکر آن که روتور خارجی با روتور داخلی هم مرکز نیستند.
آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو
اویل پمپ از هر نوعی که باشد سوپاپ فشار دارد که در مدار خروجی پمپ طراحی می شود. اویل پمپ همیشه بیش از اندازه ی مورد نیاز موتور، به مدار خروجی روغن ارسال می کند. در غیر این صورت پس از مدتی با فرسوده شدن موتور احتمال کاهش فشار و نقصان روغن در مدار وجود دارد که باعث سوختن یا صدمه دیدن قطعات می گردد. با طراحی سوپاپ فشار، این عیب بر طرف می شود و فشار مدار روغن تقریباً ثابت می ماند.
آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو
سوپاپ فشار وظیفه دارد روغن های ارسال شده ی اضافی را به کارتر یا به مجرای ورودی اویل پمپ برگرداند.
حرکت اویل پمپ از میل بادامک یا میل لنگ تأمین می شود. در موتور های میل بادامک زیر چرخ دنده ای روی میل بادامک وجود دارد که محور اویل پمپ را به حرکت در می آورد و حرکت محور باعث چرخش دلکو نیز می شود.
در چنین مواردی هنگام باز و بست اویل پمپ باید به موقعیت چکش برق دلکو و وضعیت قرار گیری پیستون ها دقت نمود. در موتور های میل بادامک رو، اویل پمپ معمولاً توسط میل لنگ به حرکت در می آید. این انتقال حرکت از سه طریق امکان پذیر است : اویل پمپ مستقیماً روی میل لنگ سوار می شود.
اویل پمپ توسط زنجیر و چرخ زنجیر به حرکت در می آید.
اویل پمپ به وسیله چرخ دنده ی درگیر با میل لنگ حرکت می کند.
در هر سه مورد فوق، برای باز و بست اویل پمپ به تایم گیری نیاز نیست. بنابراین، پس از جدا کردن تسمه تایم و کارتر، می توان به راحتی پمپ روغن را از روی موتور پیاده کرد.
همان طور که اشاره شد، روغن پس از روان کاری قطعات موتور، به داخل کارتر باز می گردد. در این چرخه ی کاری قطعاً مقداری از ذرات ریز، پلیسه و رسوبات را با خود به همراه دارد. از طرف دیگر پمپ روغن، دستگاه بسیار حساسی است و کوچک ترین ناخالصی می تواند در کار آن اختلال ایجاد نماید، که برای موتور و قطعات آن ضرر دارد.برای جلوگیری از بروز چنین عیبی، در مجرای ورودی اویل پمپ یک صافی ( توری ) که معمولاً از جنس سیم فلزی است، نصب می کنند وظیفه ی این توری جلوگیری از ورود ذرات شناور در روغن، به داخل اویل پمپ است.
این صافی همواره داخل روغن کارتر قرار دارد و در صورتی که پس از مدتی کار کرد کثیف شود در بازدهی اویل پمپ تأثیر منفی می گذارد. در چنین شرایطی فشار پمپ کم می شود، در این صورت صافی را باز و آن را تمیز می کنند.
توری برخی از موتور ها دارای سوپاپ اطمینان است. اگر روزنه های توری مسدود گردد این سوپاپ اجازه ی عبور روغن را می دهد تا از رسیدن آسیب جدی به قطعات موتور جلوگیری شود.
مشخصات
بالشتک زنجیر تایم لیفان ایکس 60
قطعه بالشتک زنجیر تایم لیفان ایکس 60 از محصولات تولیدی لیفان (Lifan) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی هادی پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد.
بالشتک زنجیر تایم لیفان ایکس 60
زنجیر تایم لیفان ایکس 60
قطعه زنجیر تایم لیفان ایکس 60 از محصولات تولیدی لیفان (Lifan) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی هادی پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد.
زنجیر تایم لیفان ایکس 60
کیت زنجیر تایم لیفان ایکس 60
قطعه کیت زنجیر تایم لیفان ایکس 60 از محصولات تولیدی لیفان (Lifan) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی هادی پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد.
کیت زنجیر تایم لیفان ایکس 60
پوسته گیربکس کلاچ لیفان ایکس 60 جدید
پوسته گیربکس لیفان ایکس 60 جدید
اصلی ترین وظیفه پوسته گیربکس کلاچ لیفان ایکس 60 جدید و چرخ دنده داخل آن تعدیل یا تنظیم دور چرخ ها هنگام دور زدن یا حرکت در میدان ها می باشد.
پوسته گیربکس دیفرانسیل لیفان ایکس 60 جدید
پوسته گیربکس لیفان ایکس 60 جدید
اصلی ترین وظیفه پوسته گیربکس دیفرانسیل لیفان ایکس 60 جدید و چرخ دنده داخل آن تعدیل یا تنظیم دور چرخ ها هنگام دور زدن یا حرکت در میدان ها می باشد.
سر شاسی چپ لیفان 620
قطعه سر شاسی چپ لیفان 620 از محصولات تولیدی کمپانی لیفان موتور(LIFAN MOTORS) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی هادی پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد.
لطفا ابتدا وارد شوید.
ورود به سیستم