خوش آمدید
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد

سنسور ABS چرخ جلو جک J5

سنسور ABS چرخ جلو جک J5

قطعه سنسور ABS چرخ جلو جک J5 از محصولات تولیدی کمپانی جک موتور(JAC MOTOR) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد.

ادامه مطلبنمایش کمتر
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

گارانتی
  • گارانتي اصالت و سلامت فيزيکي کالا
مارک(برند):
  • اصلی(Jac Motor)
سمت(طرف)
  • چپ(راننده)
  • راست(سرنشین)
مرجع:
3630040U2010
نام تجاری:
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
توضیحات

سنسور ABS چرخ جلو جک J5

قطعه سنسور ABS چرخ جلو جک J5 از محصولات تولیدی کمپانی جک موتور(JAC MOTOR) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد.

سنسور ABS چرخ جلو چپ جک J5 و سنسور ABS چرخ جلو راست جک J5

سنسور ای بی اس یا ضد قفل یک سیستم پیشرفته در خودرو های جدید است که وظیفه اندازه گیری سرعت چرخش چرخ های خودرو را بر عهده دارد و آن را به ماژول کنترل موتور خودرو منتقل می کند. از آنجایی که چرخ های خودرو یا سرعت یکسان نمی چرخند، سنسور ای بی اس سرعت هر چهار چرخ را اندازه گیری می کند.

ای بی اس یا همان سیستم ترمز ضد قفل یک سیستم ترمز پیشرفته است که معمولاً در خودروهای جدید یافت می‌شود. ترمز ای بی اس دارای سنسوری به نام سنسور ای بی اس است.

سنسور ترمز ضد قفل یا ای بی اس نوعی سنسور سرعت سنج است که سرعت چرخش چرخ خودرو را اندازه گیری می‌کند و آن را به ماژول کنترل موتور خودرو (ECM) منتقل می‌کند. سنسور ای بی اس، سنسور سرعت چرخ یا سنسور ترمز ای بی اس نیز نامیده می‌شود. از آنجایی که همه چرخ‌های خودرو با سرعت یکسان نمی چرخند، سنسورهای ای بی اس، سرعت هر چهار چرخ را به ای سی ام گزارش می‌دهند که بر اساس آن، ای سی ام تعیین می‌کند که آیا چرخ‌ها قفل ‌شوند یا خیر.

استفاده از ترمز ABS، سریعتر از ترمزهای دستی است و به سرعت خودرو را متوقف می کند. به همین دلیل است که هنگامی که ای بی اس درگیر است، در برخی از خودروها صدای خاص و بیشتری نسبت به ترمز عادی شنیده می‌شود. این مقاله به بررسی علائم بد بودن سنسور سرعت چرخ ای بی اس، مکان قرارگیری این قطعه در خودرو و عملکرد آن می‌پردازد.

محل قرارگیری سنسور ای بی اس

پیکربندی‌های قدیمی تر ترمز  ABS، دارای حسگرهایی در خارج از توپی چرخ و در قسمت‌هایی مانند بند فرمان و محفظه دیفرانسیل بودند. سنسورهای ای بی اس در سیستم‌های جدیدتر در مقابل تارگت بلبرینگ هر چرخ و در خود مجموعه توپی چرخ نصب می‌شوند. بسته به نوع سیستم ترمزی که در خودرو موجود است، وسایل نقلیه ممکن است یک یا حداکثر چهار سنسور ای بی اس داشته باشند. سنسور ABS با چرخ دنده حلقه ای همراه است که این حلقه بر روی قطعاتی مانند روتور و درام ترمز نصب می‌شود.

ساز و کار سنسور ای بی اس

ساز و کار سنسور ای بی اس

هر چند سنسورهای ای بی اس از نظر ظاهر و اندازه از ماشینی به ماشین دیگر متفاوت هستند ولی مکانیزم کار آنها معمولا یکسان است. سنسور ABS معمولاً از یک حلقه دندانه دار و یک آهن ربای دندانه دار تشکیل شده اند که با یک سیم پیچ محصور شده است. تماس بین آهن ربا و حلقه یک میدان الکتریکی ایجاد می‌کند که به سیگنالی تبدیل می‌شود. سپس این سیگنال به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و به کنترل کننده ای بی اس ارسال می‌شود. سپس کنترل کننده، سرعت هر چرخ را بر اساس آن اطلاعات تعیین می‌کند.

اکثر مدل‌های بعدی سنسور ای بی اس به نوعی به کنترل کشش مجهز هستند و در آنها سنسور ABS، کلید کنترل حرکت خودرو در هر شرایطی است. در هنگام از دست دادن کشش، سرعت چرخ‌های یک طرف خودرو با سرعت چرخ‌های طرف دیگر متفاوت خواهد بود.

این شرایط زمانی است که کامپیوتر خودرو می‌تواند قدرت ترمز چرخ‌ها را تنظیم کند و به کشش مطلوب دست یابد. در واقع سنسور ای بی اس سنسور اصلی است که قدرت ترمز خودرو را کنترل می‌کند. سنسور ای بی اس، اطلاعات چرخشی را به ای سی ام ارسال می‌کند تا سیگنال قفل شدن یکی از چرخ‌ها را نشان دهد، در این صورت، کامپیوتر مقدار نیروی ترمز اعمال شده به چرخ مورد نظر را کاهش می‌دهد. با کاهش نیروی ترمز، چرخ اکنون می‌تواند بچرخد. بسیاری از خودروهای مدرن دارای سنسورهای ABS هستند که با سیستم‌های کنترل کشش الکترونیکی و سیستم‌های کنترل پایداری تعامل دارند تا ایمنی خودرو را تضمین کنند.

علائم خرابی سنسور ای بی اس

علائم خرابی سنسور ای بی اس

سنسور سرعت چرخ ای بی اس عملکردهای متعددی دارد که آن را به بخشی حیاتی از خودروی شما تبدیل می‌کند. در واقع، سنسورهای ای بی اس سرعت چرخ را اندازه‌گیری می‌کنند و اگر یکی از آنها خراب شود، مشکل ایجاد می‌کند. در اینجا برخی از علائم رایج برای تشخیص کارکرد بد سنسور وجود دارد.

۱٫ روشن شدن چراغ ABS

با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض گرد و خاک و زباله‌های جاده و سایر ناخالصی‌ها می‌تواند باعث از کار افتادن سنسور ای بی اس خودروی شما شود. تمیز کردن و بازرسی سنسورها در فواصل زمانی مشخص شده در دفترچه راهنمای کاربر برای عملکرد بهینه آن حیاتی است. یکی از نشانه‌های اصلی خراب بودن سنسور ABS، روشن شدن چراغ ای بی اس یا چراغ کنترل کشش در داشبورد خودروی شما است.

پشت آمپر شما حاوی انواع مختلفی از چراغ‌های مهم است که شما را از خطر آگاه می‌کند. هنگامی که سنسور سرعت چرخ ABS از کار می‌افتد، چراغ ای بی اس احتمالاً یکی از اولین نشانه‌هایی است که راننده متوجه آن می شود و می فهمد که سنسور سرعت چرخ ABS مشکل دارد.

در ابتدا سنسور ABS خراب، به سادگی باعث روشن شدن چراغ هشدار ای بی اس می شود. با این حال، هنگامی که سایر سیستم‌ها به درستی کار نمی کنند، ممکن است چراغ‌های هشدار کنترل کشش و پایداری خودرو را نیز مشاهده کنید. در موارد نادر، سنسورهای سرعت چرخ ای بی اس معیوب می‌تواند باعث توقف سرعت سنج خودرو شود.

لازم به ذکر است که سنسور ABS ممکن است همیشه مقصر نباشد. سیم‌کشی یا کانکتورهای خودرو نیز ممکن است خراب باشند و سیگنال‌های لازم را به ای سی ام ارسال نکنند. بنابراین، قبل از بررسی و تعویض سنسور ABS، باید اجزای مربوط به آن را بررسی کرده و قطعه ای که معیوب است را پیدا کنید.

۲٫ پدال ترمز ضربان دار هنگام ترمزگیری

سنسورهای ای بی اس، سرعت هر چرخ را اندازه‌گیری می‌کنند و اگر یکی از سنسورهای ABS خراب شده باشد، سرعت اشتباه را از روی یک یا چند چرخ می‌خوانند. این باعث می‌شود که ماژول کنترل ای بی اس فریب بخورد و فکر کند ماشین روی سطحی لغزنده می‌لغزد.

این باعث می‌شود که ای بی اس و کنترل کشش به کار بیافتند و با احساس ضربان دار یا پمپاژ پدال ترمز هنگام ترمزگیری، آن را احساس خواهید کرد.

۳٫ از بین رفتن ترمزهای ضد قفل 

هنگامی که یک سنسور چرخ ABS از کار می‌افتد، باعث می‌شود که ترمزهای ای بی اس خودرو از کار بیافتند. هر زمان که خودرو، متوجه مشکلی در ABS خودرو شد، سیستم یک هشدار را راه اندازی می‌کند و چراغ هشدار ای بی اس روشن می‌شود. از آن زمان به بعد، ماژول کنترل الکترونیکی خودرو دریافت اطلاعات ارزشمند از سنسور را متوقف می‌کند و ABS خودرو هم تا زمانی که تعمیر انجام شود خاموش می‌شود.

۴٫ از دست دادن کشش یا کنترل پایداری سنسور ABS چرخ جلو جک J5

علامت دیگر سنسور ABS معیوب، کاهش قابل توجه کشش هنگام رانندگی در شرایط جاده لغزنده است. نه تنها می‌توانید ترمزهای ضد قفل را از دست بدهید، بلکه عملکردهای دیگری مانند کنترل پایداری، کنترل کشش، ثبات غلتشی و کمک به حرکت در سربالایی را نیز از دست می‌دهید. هنگامی که سنسور ارسال اطلاعات را متوقف می‌کند، کامپیوتر این سیستم‌ها را نیز خاموش می‌کند.

با این حال، حتی زمانی که چراغ ABS روشن نیست، می‌توانید مشکلاتی را تجربه کنید. اگر برای حفظ کشش در شرایط آب و هوایی نامناسب تلاش می‌کنید یا هنگام ترمز سریع متوجه مشکلات مربوط به هندلینگ می‌شوید، سنسور سرعت چرخ ای بی اس ممکن است مقصر باشد. همچنین ممکن است به دلیل اتصالات موجود در سیم کشی آسیب دیده از سنسور به ای سی ام هم مشکلاتی ایجاد شود.

اگر سیستم دارای چهار سنسور سرعت چرخ ای بی اس باشد، یک سنسور در هر چرخ پشت روتور وجود خواهد داشت. سیستم‌های دارای سه سنسور دارای دو سنسور در هر چرخ جلو و دیگری در محور عقب به جای چرخ هستند.

پیکربندی ABS و تعداد سنسور ABS چرخ جلو جک J5

پیکربندی ای بی اس و تعداد سنسورهای ای بی اس

نوع ای بی اس تعیین می‌کند که وسیله نقلیه چند سنسور دارد. در اینجا چهار پیکربندی ای بی اس وجود دارد.

ABS دو کاناله و چهار سنسوری

در این حالت یک سنسور روی هر چرخ قرار دارد، اما یک کانال در جلو و یکی برای عقب وجود دارد. هنگامی که هر سنسور سرعت، قفل شدن چرخ را تشخیص می‌دهد، ای بی اس در آن قسمت از خودرو درگیر می‌شود.

ABS سه کاناله و سه سنسوری

در این حالت یک سنسور در هر چرخ جلو و یک سنسور در محور عقب قرار دارد. در حالی که چرخ‌های عقب به طور همزمان نظارت می‌شوند، چرخ‌های جلو به طور جداگانه ارزیابی می‌شوند.

ABS سه کاناله و چهار سنسوری

در این حالت، سنسورهایی در هر کدام از چرخ‌ها وجود دارد. دو چرخ عقب روی یک کنترل کننده کار می‌کنند.

ABS چهار سنسوری

یک سنسور در هر چرخ قرار دارد که هر کدام هم به طور جداگانه نظارت می‌شوند. این رایج ترین پیکربندی در بین خودروهای مجهز به ای بی اس است.

 

ادامه مطلبنمایش کمتر
جزئیات محصول
3630040U2010

مشخصات

ترکیب
فلز،پلاستیک
مناسب برای
MT-J5 دنده ،AT-J5 اتوماتیک
ساير توضيحات
سمت(طرف):راست | شماره فنی:(3630040U2010)
سمت(طرف):چپ | شماره فنی:(3630050U2010)
قابليت تعمير
خیر
اقلام همراه
خیر
نام خودروساز
کرمان موتور،جک موتور
برند کالا
JAC MOTOR

مرجع خاص

بارکد EAN-13
0036300020105
شابک (isbn)
0036300020105
بارکد UPC
036300020105
MPN
0036300020105
نظرات
بدون نظر

منو

فهرست

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم