خوش آمدید
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

هواکش گلگیر عقب لیفان 620

1,500,000 ریال بدون تخفیف 1,650,000 ریال
تحویل 3 الی 4 روز
گارانتی
  • گارانتي اصالت و سلامت فيزيکي کالا
کیفیت ساخت
  • اصلی
موجود است

قطعه هواکش گلگیر عقب لیفان 620از محصولات تولیدی کمپانی لیفان (Lifan Motor) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد

ادامه مطلبکمتر نشان دادن
مرجع:
B8123630
نام تجاری:
توضیحات

هواکش گلگیر عقب لیفان 620

قطعه هواکش گلگیر عقب لیفان 620از محصولات تولیدی کمپانی لیفان (Lifan Motor) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد شما می توانید با خرید آنلاین این کالا هواکش گلگیر عقب لیفان 620 ضمن اطمینان از اصالت گارانتی شده کالای هواکش گلگیر عقب لیفان 620 توسط نوین پارت از یک خرید سریع و با قیمت مناسب بهره مند گردید. این کالا هواکش گلگیر عقب لیفان 620 مناسب برای خودروی لیفان 620 می باشد.

هواکش گلگیر عقب لیفان 620  | لیفان موتور  | B8123630

چند نکته در مورد انواع هواکش

هواکش تعبیه شده بر روی گلگیر های عقب انواع خودرو جهت بهبود و جلو گلیری از پوسیدگی بدنه خودرو از داخل دوبل خودرو می باشد و جهت رفت و باز گشت هوا و خشک شدن اب در صورت نفوذ اب به داخل دوبل گلگیر می باشد.

اکثر مردم با این اصطلاح که به آنها گفته می شود فیلتر هوای اتومبیلشان باید به طور منظم تعویض شود، آشنا هستند اما بسیاری از آنها به اهمیت این موضوع آگاه نیستند. تمیز نگه داشتن فیلتر هوا موجب تمیز ماندن موتور اتومبیل و عدم وجود ذرات و خرده آشغال ها در آن می شود که خود عاملی موثر در عملکرد بهینه موتور است. تمیز نگه داشتن فیلتر همچنین سبب کاهش مصرف سوخت اتومبیل ها نیز می شود که به معنی صرفه جویی در هزینه هاست. هزینه ای که برای تعویض یک فیلتر هوا صرف می شود موجب صرفه جویی به مقدار چند برابر همان هزینه در مصرف سوخت شود.
 
برای اینکه بفهمیم یک فیلتر هوا واقعا چه کاری انجام می دهد ابتدا باید بدانیم که فیلتر های هوا عنصری حیاتی برای سیستم های موجود در خودرو است. به همین خاطر، بسیاری از افراد باید در مورد نقش ویژه فیلتر هوا و اینکه چرا باید آنرا به موقع تعویض کنیم، مطالبی بیاموزند.
سیستم های موجود در یک خودرو
همانند بدن انسان، یک خودرو نیز از تعداد زیادی سیستم های مختلف تشکیل شده است که به منظور ایجاد عملکرد مناسب آن خودرو با یکدیگر کار می کنند. مثال هایی از سیستم های موجود در یک خودرو عبارتند از:
سیستم ترمز
سیستم خنک کننده
سیستم اگزوز
سیستم انتقال نیرو
سیستم کمک فنر ها
فیلتر هوا یکی از عناصر سیستم تامین سوخت خودرو به حساب می آید. سوخت (بنزین یا گازوئیل) ماده ایست که یک وسیله نقلیه موتوری با انرژی ناشی از آن کار می کند و معمولا رساندن سوخت از باک به موتور فرایند پیچیده ای است. سیستم سوخت معمولا از اجزایی چون باک، کاربراتور یا انژکتور، هواکش، ساسات، پمپ  مکش بنزین یا گازوئیل، فیلتر (هم فیلتر هوا و هم فیلتر سوخت)، واشر سوخت و سایر اجزای دیگر. هوای مکیده شده به داخل موتور به نسبت معینی با سوخت ترکیب می شود  تا بیشترین راندمان را تولید کند.
نقش فیلتر هوا
روش خوبی برای درک چگونگی عملکرد فیلتر هوای اتومبیل ها، مقایسه آن با ماسک حساسیت است. مردم از این نوع ماسک ها بر روی بینی و دهانشان استفاده می کنند تا از ورود گرده گلها یا ذرات دیگر به درون سیستم تنفسیشان به هنگام نفس کشیدن جلوگیری کنند. در نتیجه استفاده چنین ماسک هایی تنها هوای تمیز می تواند وارد بینی، نای و شش های آنها شود. احتمال اینکه هوای تمیز باعث بروز انواع آلرژی ها و بیماری هایی چون آسم شود، بسیار کم است. همچنین مردم به هنگام کار در اماکنی که احتمال وجود گردو غبار و سایر ذرات مضر در آنها زیاد است، از ماسک های ویزه گرد و غبار استفاده می کنند.
اگرچه سیستم تنفسی بدن انسان از برخی قابلیت ها (همچون سرفه کردن، عطسه کردن و برخی فرایند های فیزیولوژیکی دیگر) برای تمیز نگه داشتن خود برخوردار است اما قرار گرفتن در معرض مقادیر بیش از حد مجاز به صورت مزمن می تواند سرانجام به آسیب هایی در سیستم تنفسی منجر شود که قابل ترمیم نباشند. در موتور اتومبیل ها سیستم های خودتمیزکننده ای مانند آنچه در بدن انسان وجود دارد، تعبیه نشده اند. درصورت کارکرد موتور بدون فیلتر هوا، خیلی زود فضای موتور پر از مواد مزاحمی چون حشرات، برگ ها و خرده آشغال های دیگر می شود. به علاوه، تمام تمام مواد شیمیایی مضر، مشابه ذراتی که به شش های انسان آسیب وارد می کنند نیز وارد موتور خواهند شد. بدین ترتیب مجاری موتور مسدود شده و قادر به کار نخواهند بود که برای تمیز کردن آن نیز باید هزینه های بسیار بالایی پرداخت شود. به علاوه این مطلب که پس از مدتی راندمان موتور کاهش می یابد نیز به راحتی قابل درک است.

فیلتر هوای کابین خودرو
خریداران به هنگام خرید فیلتر هوا باید دقت کنند که فیلتر مکش هوا یا به عبارتی فیلتر هوای لازم جهت احتراق را با فیلتر کابین خودرو اشتباه نگیرند. فیلتر هوای کابین جهت تصفیه هوایی که به داخل کابین مسافران یک اتومبیل وارد می شود، طراحی شده است.
انواع فیلتر های هوا
تمام فیلتر های هوا از مواد نازکی ساخته می شوند، درست مانند ماسک های گرد و غبار. این مواد اکثرا از جنس کاغذ یا پارچه هستند اگرچه فیلترهای اسفنجی نیز اخیرا وجود دارند. اتومبیل های قدیمی تر که با سیستم کاربراتور کار می کنند معمولا از فیلتر های گرد و دایره ای شکل استفاده می کنند در حالی که خودروهای انژکتوری از فیلترهای مسطح مستطیلی استفاده می کنند.
فیلترهای هوای کاغذی
فیلترهای هوای کاغذی معمول ترین فیلترهای هوای مورد استفاده در خودروهای شخصی و خانوادگی هستند. اگرچه شکل این فیلتر ها متفاوت است اما اغلب آنها دارای لبه ای لاستیکی یا پلاستیکی بوده که در درون آن کاغذی به شکل مناسب و تاخورده وجود دارد. اکثر این فیلترها ارزان بوده و مراحل نصب آنها نیز راحت است.

فیلترهای هوای روغنی
فیلتر های روغنی (یا فیلترهای حمام روغن) امروزه کاربرد چندانی ندارند مگر در برخی از اتومبیل های بسیار قدیمی. این نوع از فیلتر ها قبل از توسعه و پیشرفت فیلترهای کاغذی به کار می رفته اند. طراحی فیلترهای مذکور به نحوی بوده است که جریان هوای حامل ذرات مزاحم را به درون وان پر از روغن یا محیطی آغشته به روغن (چیزی مانند اسفنج یا یک توری ریز) هدایت بکنند تا ذرات آن رسوب کرده و جدا شوند.

فیلترهای اسفنجی
فیلتر هوای اسفنجی از پلیمرهای اشباع شده از روغن ساخته می شود. قدرت فیلترهای اسفنجی در جداکردن ذرات گرد و غبار بیشتر از فیلتر های کاغذی است. فیلترهای کاغذی معمولا جوابگو بوده و ارزانتر هستند اما فیلترهای اسفنجی برای کار در محیط های با میزان گرد و غبار بالا مانند ماشین آلات مربوط به کارخانه ها، کامیون های برون جاده ای و شاسی بلندها مناسب ترند.
فیلترهای پنبه ای
پارچه های پنبه ای با منفذهای بسیار ریز یا همان فیلترهای پنبه ای نوع دیگری از فیلترها هستند که قابلیت استفاده مجدد از آنها وجود دارد. این فیلتر ها را می توان شست و از آنها بارها و بارها استفاده نمود.
حفظ و نگهداری فیلتر هوا
به منظور دست یابی به بیشینه عملکرد و بیشترین کارکرد یک خودرو باید حداقل هرسال یک بار فیلتر هوای آن تعویض (یا تمیز) شود. این بازه زمانی بسته به اینکه هر خودرو سالانه چند کیلومتر کار می کند و اینکه در چه محیط هایی کار کرده یا پارک بوده است متغیر است. خودروهایی که در مناطق پر گرد و غبار یا مناطق پر از درخت کار می کنند نیاز به تعویض سریعتر فیلترهای خود دارند. برخی افراد باید به  چک کردن فیلتر هوای خودروهایشان طی هر چند ماه عادت کنند تا متوجه سرعت کثیف شدن آنها شوند. معمولا هر بار که روغن خودرو را عوض می کنند فیلتر هوای آن را نیز چک می کنند (اگرچه ممکن است هربار آن را تعویض نکنند).

چک کردن فیلتر هوا
در اکثر خودروها دسترسی به فیلتر هوا کار ساده ایست. روی فیلتر هوا را معمولا با قابی می پوشانند که توسط چند گیره محکم شده و به راحتی با دست قابل باز کردن هستند. تنها تعداد اندکی از وسایل نقلیه وجود دارند که برای دستیابی به فیلتر هوایشان نیاز به آچار پیدا می کنیم. همچنین می توان برای اطلاع پیدا کردن از محل دقیق فیلتر هوا از افراد ماهر مشورت گرفت.
بعد از برداشتن درپوش مذکور، فیلتر هوا را می بایست از محفظه خود بیرون آورد و در مقابل یک منبع نور (مانند نور خورشید یا یک لامپ) گرفت. تیره و مات بودن فیلتر نشانه این است که فیلتر کثیف بوده و دیگر نمی تواند به صورت کارآمد ذرات گردو غبار را از جریان هوا جدا کند. فیلترهایی که اجازه عبور مقداری نور از خود را می دهند هنوز می توانند کار کنند. برای تعویض فیلترهای هوا چندان هم عجول نباشید زیرا این کار هم نیازمند صرف هزینه است و هم در مواردی که کاغذهای غیرقابل بازیافت در تهیه فیلتر ها به کار رفته باشد، به محیط زیست آسیب می رساند. هیچ فیلتر هوایی در صورتی که کارش را درست انجام داده باشد کاملا تمیز به نظر نمی رسد.
تعویض فیلتر هوا
فرایند تعویض فیلتر هوا بستگی به نوع خودرو دارد بنابراین برای انجام آن می توان از تعمیرکار های مجرب یا کتابچه های راهنمای مخصوص نوع و مدل اتومبیل خود کمک گرفت. به هرحال، فرایند تعویض فیلتر شامل این مراحل است: باز کردن درب محفظه ای که فیلتر در آن قرار دارد، درآوردن فیلتر قدیمی و کنارگذاشتن آن، جایگزین کردن فیلتر هوای جدید و محکم کردن مجدد درب محفظه.
تمیز کردن فیلتر هوا
فیلترهای هوای مادام العمر یا آنهایی که طول عمرشان به پایان نرسیده را به همان روشی که در بالا گفته شد در می آوریم و به جای تعویض آنها با فیلترهای جدید فقط کافی است که آنها را تمیز کنیم. در اینجا هم مراحل لازم برای انجام فرایند مربوطه بسته به نوع وسیله نقلیه و نوع و برند فیلترهای هوا با یکدیگر متفاوت هستند. در اکثر موارد برای تمیز کردن فیلتر هوا باید مراحل زیر را انجام داد:
تمیز کردن گردوخاک جمع شده روی فیلتر
استفاده از مواد تمیزکننده و شوینده
شستشو و آبکشی فیلتر
خشک کردن فیلتر توسط جریان هوا
روغنکاری فیلتر قبل از جازدن مجدد آن
جمع بندی
همانطور که ریه های چرکین و عفونت کرده نفس کشیدن منظم و دریافت اکسیژن کافی را برای انسان با مشکل روبرو می کند، فیلترهای کثیف نیز عملکرد اتومبیل را سخت تر می کنند. فیلترهای هوا را می توان از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو یا به شکل آنلاین خریداری کرده و به راحتی تعویض شوند. اغلب فیلترهای استاندارد، کاغذی هستند و حتی فیلترهای بهتری هم وجود دارد که از جنس پنبه یا اسفنج هستند و بارها می توان از آنها استفاده کرد. برای فیلترهای چندبار مصرف تنها کافیست هرچند وقت یک بار آنها را تمیز کرد و نیازی به تعویض ندارند. فیلترهای هوا جزء لوازم ارزان قیمت خودرو بوده و تعویض آنها یکی از بهترین راه ها برای کمینه کردن مصرف سوخت اتومبیل و صرفه جویی در هزینه هاست.

دریچه‌ی هوای تعبیه شده بر روی کاپوت خودروهای اسپرت می‌توانند دارای دو عملکرد متفاوت باشند. دریچه‌های هوای نوع اول که در اصطلاح ونت (vent) نیز نامیده می‌شوند، هوای ورودی از دریچه‌ی جلوی پنجره خودرو به داخل فضای موتور را خارج می‌کنند. این جریان خروجی از داخل موتور می‌تواند دارای دو مزیت کلیدی در جهت تقویت عملکرد خودرو باشد. در خصوص مزیت اول؛ هوای ورودی به داخل فضای موتور، پس از عبور از روی سطح موتور و تقویت روند خنک‌کاری موتور از دریچه رو کاپوت خارج می‌شود. با این کار می‌توان به بهبود کارکرد موتور خودرو اقدام نمود و تنها رادیاتور خودرو نقض خنک‌کاری موتور را انجام ندهد. مزیت جذاب دیگر این نوع دریچه، کاهش میزان نیروی پسا (درگ) وارده به سطح مقابل پنجره و سقف خودرو و ایجاد نیروی لیفت معکوس بر روی خودرو است. در واقع جریان خروجی از دریچه هوای کاپوت، به صورت یکنواخت بر روی شیشه جلو خودرو و سقف حرکت کرده و این عمل سبب افت میزان نیروی بازدارنده درگ می‌شود و این امر سبب بهبود میزان سوخت مصرفی می‌گردد. از جهت تقویت نیروی لیفت معکوس بر روی خودرو منجر به بهبود میزان شتاب‌گیری و سرعت بیشینه خودرو می‌گردد. در توضیح بیشتر نیروی لیفت معکوس می‌توان به تغییر ارتفاع خودرو و کاهش فاصله خودرو با زمین اشاره نمود.

نوع دوم دریچه هوای روی کاپوت را اصطلاحا اسکوپ (scoop) می‌نامند. اسکوپ‌ها به فرم دریچه‌های برجسته‌ای هستند که بخشی از هوای جریانی بر روی کاپوت را به داخل فضای موتور هدایت می‌کنند. در موتورهای درون‌سوز هوای هدایت شده توسط اسکوپ به زیر کاپوت از طریق کانال‌های هوایی ویژه تنفس به موتور رسانیده شده و میزان اکسیژن موجود در هوای پیرامون خودرو که در اثر دمای کاری بالای خودرو کاهش یافته را افزایش دهد. با افزایش میزان اکسیژن تنفس موتور می‌توان راندمان و قدرت موتور را به طور ویژه‌ای افزایش داد. درواقع اگر یک اسکوپ از طراحی آیرودینامیکی مناسبی برخوردار باشد، در سرعت‌های بالای خودرو سبب می‌شود جریان هوایی با سرعت، فشار و چگالی بالا وارد دریچه‌های هوای ورودی موتور شده و اثری همچون سوپرشارژرها در خودرو ایجاد کند. دیگر کارکرد اسکوپ همچون ونت‌ها فرآیند خنک‌کاری موتور با دمیدن مستقیم هوای خنک محیط به سطح موتور است که می‌توان عملکرد بالاتری در قیاس با ونت‌ها متصور شد. در صورتی که موتور در دمای پایین‌تر کارکرد داشته باشد سبب افزایش طول عمر قطعات و عدم جوش آوردن رادیاتور خودرو شود.

تا به حال بارها در مطالبی که در صفحات تیونینگ برای علاقه مندان به رشته تحریر در آمده است، ازقطعه ای به نام "دیفیوزر " نام برده ایم؛ اما دیفیوزر چیست و دقیقا به چه کار می آید؟

وقتی یک خودرو با سرعت در حال حرکت بر روی جاده است، هوا از سه جهت در اطراف آن به حرکت در می آید: روی خودرو، زیر خودرو و جوانب خودرو. امروزه خودروها از ضریب آیرودینامیک خوبی برخوردارند؛بدین معنا که به انحنا دادن گوشه های بدنه در سه جانب خودرو در هنگام طراحی، اجازه می دهند خودرو کمترین برخورد را با هوا داشته باشد و بتواند شتاب و سرعت خوبی بگیرد که البته این انحناها در میزان مصرف سوخت و کاهش آلایندگی نیز موثرند. دیفیوزر در قسمت عقب زیر سپر نصب می شود؛ در این جا جریان هوایی که با سرعت از زیر خودرو عبور می کند به ویژه در سرعت های بالا، نیرویی ایجاد می کند که انتهای خودرو را به سمت بالا می فشارد. این مقدار نیرو در سر پیچ ها به ویژه در مسابقات که خودرو به سرعت های بالای 200 کیلومتر دست می یابد، سبب منحرف شدن خودرو و خارج شدن کنترل آن از دست راننده می شود. بنابر این با نصب دیفیوزر، سعی می شود این هوای جریان یافته در زیر خودرو به نحوی به بیرون هدایت شود که فشار به خودرو کاهش یابد. در واقع دیفیوزر به جریان یافتن هوا در زیر خودرو شتاب بیشتری می بخشد و بدین ترتیب فرمان پذیری خودرو نیز بهبود می یابد. البته نصب یک بال آیرودینامیک در بالای قسمت انتهایی خودرو می تواند به کمک دیفیوزر بیاید و در مجموع این دو قطعه، نیروی روبه پایین ( Downforce )ایجاد می کنند که از آن به نام نیروی چسبانش خودرو به زمین یاد می شود.هوایی که توسط بال به زیر فرستاده می شود به مکش هوای خارج شده از لبه دیفیوزر کمک می کند. قرار دادن اگزوزها داخل دیفیوزر به عملکرد بهتر دیفیوزر کمک می کند برای همین اغلب تیونرها اگزوزها را از میانه یا طرفین دیفیوزر خارج می کنند تا لوله های اگزوز مزاحم جریان هوای خروجی از زیر ماشین نشوند. همچنین هوای خروجی از اگزوزها به شتاب گرفتن جریان هوای خروجی از زیر ماشین کمک می کند.

دیفیوزر در قسمت جلو هم استفاده می شود. در خودروهای مسابقه (می توانید دربین خودروهایی که در مسابقات 42ساعته لمان شرکت می کنند ببینید) این قطعه از همان بدو ورود هوا فشار آن را می کاهد. برخی از دیفیوزرهای جلو، هوا را به سمت چرخ های جلو هدایت می کنند. لیکن اغلب تیونرها برای این منظور از اسپویلر لیپ استفاده می کنند که در مورد کارکرد و انواع آن نیز خواهیم نوشت.

نوعی از دیفیوزرها دوطبقه ( double-decker) یا چندطبقه(Multi-deck)هستند؛ به این معنا که بعضا دو یا چند طبقه دارند. برای نخستین بار سال 2009 تیم های براو نجی پی، ویلیامز و تویوتا در مسابقات فرمول یک از این دیفیوزر استفاده کردند.

در پایان لازم به ذکر است که دیفیوزرها از مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند که مهم ترین و گران ترین نوع آن، الیاف کربن است. الیاف کربن چندین برابر فولاد مقاومت دارد و ضمنا چند برابر سبکتر از فولاد و حتی مواد پلاستیکی است، اما با این حال دیفیوزرهای پلیمری و کامپوزیتی نیز در خودروها به کار گرفته می شوند.

ادامه مطلبکمتر نشان دادن
جزئیات محصول
B8123630

مشخصات

وزن
0.3
ترکیب
پلاستیک
مناسب برای
LIFAN 620 (1.8CC) و LIFAN 620 (1.6CC)
شماره فنی
B8123630
مقاوم در برابر آب
بله
نوع
شرکتی
ضریب مصرف
ضریب مصرف برای هر خودرو 1 عدد
کشور سازنده
چین
تعداد در بسته بندي
یک عدد
نوار آب بندي
بله
قابليت تعمير
خیر
شرایط گارانتی
گارانتي اصالت و سلامت فيزيکي کالا
قطعات نصب
خیر
اقلام همراه
خیر
نام خودروساز
کرمان موتور،لیفان موتور
برند کالا
LIFAN MOTOR
نظرات
بدون نظر

نظر بدهید

  • قیمت:
  • پیشنهاد به دیگران:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
شما هم ممکن است علاقه داشته باشید
14,700,000 ریال 17,500,000 ریال
هوزینگ دیفرانسیل لیفان X60 دنده هیلمنی هوزینگ دیفرانسیل یا کله گاوی لیفان X60 اصلی ترین وظیفه هوزینگ دیفرانسیل لیفان X60 و چرخ دنده داخل آن تعدیل یا تنظیم دور چرخ ها هنگام دور زدن یا حرکت در میدان ها می باشد.

منو

فهرست

اشتراک گذاری