خوش آمدید
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اویل پمپ لیفان X60

8,500,000 ریال بدون تخفیف 9,300,000 ریال
تحویل 3 الی 4 روز
گارانتی
  • گارانتي اصالت و سلامت فيزيکي کالا
کیفیت ساخت
  • اصلی
موجود است

اویل پمپ لیفان X60

قطعه اویل پمپ لیفان X60 از محصولاتی تولیدی لیفان (LIFAN) می باشد

ادامه مطلبکمتر نشان دادن
مرجع:
LFB479Q-1011100A
نام تجاری:
توضیحات

اویل پمپ لیفان X60

قطعه اویل پمپ لیفان X60 از محصولاتی تولیدی لیفان (LIFAN) می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی نوین پارت به صورت فروش آنلاین ارائه می گردد شما می توانید با خرید آنلاین این کالا ضمن اطمینان از اصالت گارانتی شده کالا توسط نوین پلرت از یک خرید سریع و با قیمت مناسب بهره مند گردید.

روغن داخل کارتر توسط یک پمپ به قطعات موتور ارسال می شود و آن ها را تحت فشار، روغن کاری می نماید. به این پمپ روغن که توسط میل بادامک یا
میل لنگ به حرکت در می آید، اویل پمپ نیز می گویند.


آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو


معمولاً پمپ روغن به دو صورت در خودرو ها طراحی و نصب می شود که عبارت اند از : اویل پمپ دنده ای : اویل پمپ دنده ای دارای دو عدد چرخ دنده است، که در کنار یک دیگر روی دو محور موازی قرار می گیرند.

آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو

یکی از آن ها محرک است و حرکت خود را از محور پمپ متصل به میل بادامک یا میل لنگ اخذ می کند. چرخ دنده ی محرک، دنده ی هرز گردی را که متحرک می نامند، به گردش در می آورد. با چرخش آن ها در قسمتی از پمپ فضای بین دنده ها زیاد و فشار کم می شود. بنابراین مجرای مکشی روغن از کارتر، در آن ناحیه قرار می گیرد و در طرف مقابل فضای بین دنده ها کاهش می یابد و روغن بین آن ها تحت فشار زیاد قرار می گیرد.


آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو


با طراحی مجرای خروجی در این قسمت، روغن تحت فشار به مدارات روغن کاری ارسال می گردد. اویل پمپ روتوری : اویل پمپ روتوری نوع پیشرفته تری نسبت به دنده ای است و بادبی بیشتری کار می کند. در این نوع پمپ یک روتور که محرک است، به محور پمپ متصل می شود و به آن روتور داخلی می گویند. روتور خارجی که متحرک است، نسبت به روتور داخلی می چرخد.

آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو

چرخش آن دو موجب کم و زیاد شدن فضای بین روتور ها می شود. در قسمت فضای زیاد ( مکش ) ، لوله ی ورودی و در قسمت فضای کم ( تراکم ) ، لوله ی خروجی را قرار می دهند. نکته ی قابل ذکر آن که روتور خارجی با روتور داخلی هم مرکز نیستند.

آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو

اویل پمپ از هر نوعی که باشد سوپاپ فشار دارد که در مدار خروجی پمپ طراحی می شود. اویل پمپ همیشه بیش از اندازه ی مورد نیاز موتور، به مدار خروجی روغن ارسال می کند. در غیر این صورت پس از مدتی با فرسوده شدن موتور احتمال کاهش فشار و نقصان روغن در مدار وجود دارد که باعث سوختن یا صدمه دیدن قطعات می گردد. با طراحی سوپاپ فشار، این عیب بر طرف می شود و فشار مدار روغن تقریباً ثابت می ماند.

آشنایی با اویل پمپ، انواع و کاربرد آن در موتور خودرو

سوپاپ فشار وظیفه دارد روغن های ارسال شده ی اضافی را به کارتر یا به مجرای ورودی اویل پمپ برگرداند.


آشنایی با مکانیزم حرکت اویل پمپ



حرکت اویل پمپ از میل بادامک یا میل لنگ تأمین می شود. در موتور های میل بادامک زیر چرخ دنده ای روی میل بادامک وجود دارد که محور اویل پمپ را به حرکت در می آورد و حرکت محور باعث چرخش دلکو نیز می شود.


در چنین مواردی هنگام باز و بست اویل پمپ باید به موقعیت چکش برق دلکو و وضعیت قرار گیری پیستون ها دقت نمود. در موتور های میل بادامک رو، اویل پمپ معمولاً توسط میل لنگ به حرکت در می آید. این انتقال حرکت از سه طریق امکان پذیر است : اویل پمپ مستقیماً روی میل لنگ سوار می شود.

اویل پمپ توسط زنجیر و چرخ زنجیر به حرکت در می آید.

اویل پمپ به وسیله چرخ دنده ی درگیر با میل لنگ حرکت می کند.

در هر سه مورد فوق، برای باز و بست اویل پمپ به تایم گیری نیاز نیست. بنابراین، پس از جدا کردن تسمه تایم و کارتر، می توان به راحتی پمپ روغن را از روی موتور پیاده کرد.


توری اویل پمپ


همان طور که اشاره شد، روغن پس از روان کاری قطعات موتور، به داخل کارتر باز می گردد. در این چرخه ی کاری قطعاً مقداری از ذرات ریز، پلیسه و رسوبات را با خود به همراه دارد. از طرف دیگر پمپ روغن، دستگاه بسیار حساسی است و کوچک ترین ناخالصی می تواند در کار آن اختلال ایجاد نماید، که برای موتور و قطعات آن ضرر دارد.برای جلوگیری از بروز چنین عیبی، در مجرای ورودی اویل پمپ یک صافی ( توری ) که معمولاً از جنس سیم فلزی است، نصب می کنند وظیفه ی این توری جلوگیری از ورود ذرات شناور در روغن، به داخل اویل پمپ است.
این صافی همواره داخل روغن کارتر قرار دارد و در صورتی که پس از مدتی کار کرد کثیف شود در بازدهی اویل پمپ تأثیر منفی می گذارد. در چنین شرایطی فشار پمپ کم می شود، در این صورت صافی را باز و آن را تمیز می کنند.
توری برخی از موتور ها دارای سوپاپ اطمینان است. اگر روزنه های توری مسدود گردد این سوپاپ اجازه ی عبور روغن را می دهد تا از رسیدن آسیب جدی به قطعات موتور جلوگیری شود.

ادامه مطلبکمتر نشان دادن
جزئیات محصول
LFB479Q-1011100A

مشخصات

محل نصب
بر روی موتور خودرو
ترکیب
فلز
مقاوم در برابر آب
بله
نوع
شرکتی
ضریب مصرف
ضریب مصرف برای هر خودرو 1 عدد
کشور سازنده
چین
تعداد در بسته بندي
یک عدد
نوار آب بندي
ندارد
شرایط گارانتی
گارانتي اصالت و سلامت فيزيکي کالا
نظرات
بدون نظر

نظر بدهید

  • قیمت:
  • پیشنهاد به دیگران:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
شما هم ممکن است علاقه داشته باشید
14,700,000 ریال 17,500,000 ریال
هوزینگ دیفرانسیل لیفان X60 دنده هیلمنی هوزینگ دیفرانسیل یا کله گاوی لیفان X60 اصلی ترین وظیفه هوزینگ دیفرانسیل لیفان X60 و چرخ دنده داخل آن تعدیل یا تنظیم دور چرخ ها هنگام دور زدن یا حرکت در میدان ها می باشد.

منو

فهرست

اشتراک گذاری